Det är svårt att vara glad när man är ledsen...

2013-01-31 ∞ 10:01:00


Ny tröja!

2013-01-30 ∞ 08:00:00

Det här är min nya favorittröja! Den är mysig att ha till ett par tights, till jeans eller mjukisbyxor :)
Jag fick den av pappa för nån vecka sedan och historian bakom ska vi inte gå in på ;)
Men jag är glad att jag fick den :)

...

2013-01-29 ∞ 22:13:47

Överskottsenergin har runnit ur min kropp, glädjen är borta och jag känner bara saknad, besvikelse, tomhet och sorg...
Kom hem nu..


Camo

2013-01-29 ∞ 19:30:00

Egentligen är jag inte så mycket för camo-mönster, men.. Jag har funderat ett tag på en camo jacka bara för att det råkar vara snyggt, men när jag såg dom här camo jeansen på rut m.fl. för ett tag sen började jag funder, och jag kanske borde köpa dom om dom är snygga på det vill säga :) Kan vara fint att rocka till mina rosa converse ett vitt linne och en skinjacka, eller till ett par jeffreys :) Vi får se! :) jag får ju studiebidraget snart och skulle behöva ett par nya jeans även om jag har siktat in mig på ett par nya svarta jeans :)

Väskan :)

2013-01-29 ∞ 19:21:56


Ny väska :)

2013-01-29 ∞ 18:00:19

Dåliga bilder men bättre bilder kommer om en stund när mitt kamerabatteri har laddat klart :)
 
Jag är i alla fall nöjd med väska och eftersom det var halva reapriset på den (75 kr) så har jag kanske tänkt att springa in och köpa en neongrön också :) Perfekt väska till sommaren så länge jag slipper bära runt på klumpen (kameran) :)

Snart har jag matte, roligt :)

2013-01-29 ∞ 11:35:09

Matte, matte, matte


Sympati ont i magen

2013-01-28 ∞ 23:48:46

Jag har nog fått sympati ont i magen vara för att jag inte vill se min älskling lid! I fredags hade jag så ont att jag inte orkade gå till skolan så stannade hemma, och nu ligger jag här med ont igen :/ det är inte så skönt och jag skulle hellre skita i att ha ont, men ändå så skulle jag hellre ha ont själv än att se min pojkvän lida!


Kan i alla fall vara glad över att det bara är 100 dagar kvar nu tills jag är på väg till värmen :)


Recept

2013-01-28 ∞ 20:54:49


Söndagsbak!

2013-01-27 ∞ 19:35:09

Jag har bakat igen, som typ alltid på söndagar känns det som!

Idag blev det chokladmuffins utan ägg och mintsmörkräm som frosting :)
Recept kommer sen :)


Candy

2013-01-24 ∞ 13:29:07

Denna vecka är en udda vecka, igår hade vi tema dag och idag är det öppet hus alltså började jag 13.00, imorgon har jag bara två lektioner och slutar vid lunch! Dessutom har min älskling gått och blivit sjuk så han kommer jag inte få mysa med förens nästa helg men ibland kan man behöva längta lite extra :)

I helgen ska jag fota lite tror jag, om det är fint väder :)

Ingen energi!

2013-01-22 ∞ 20:17:07

Just nu är min kropp och jag energilös, jag orkar inget så bloggen ligger lite efter :/


Dagens dröm!

2013-01-22 ∞ 08:10:00

|  Jeans - Dr Denim  | T-shirt - Gina tricot  |  Skor - Converse  |  Jacka - Issue 1.3  |  Väska - Nelly  |

Only know you've been high when you're feeling low

2013-01-21 ∞ 19:09:45

|  Foto - Jag  |  Modell -  Stina  |  Redigering - Jag  |  Ljus - Jennifer  |
Vad ska man ha sitt macro-objektiv till mer än att fota insekter, djur, blommor, vattendroddar osv på nära håll? Jo fota ens vänners ögon!
Den här bilden kan jag verkligen vara stolt över tycker jag själv, och Stina kan vara stolt över sitt öga! 
 
När vi fotade använde vi oss av att lysa med en liten ficklampa för att få in rätt ljus i bilden, jag fotade allt i RAW och ställde in exponeringen efter svartvitt. Det enda i redigeringsväg som jag har gjort är att lägga på en svag svartvit Gradient Map och använt mig av en mask och tagit bort det svartvita från Stinas Iris och pupill :)


Jag kommer att börja fota mer i Svartvitt eftersom jag tycker att det är så kul och det blir så bra :)

En film jag vill se!

2013-01-21 ∞ 18:44:58

När vi var på bio under jullovet och såg Berättelsen om Pi (förövrigt en jätte bra film som verkligen förtjänar att vara nominerad i alla 11 kategorier på oscarsgalan! Se den om ni inte redan har sett den!) så var det reklam på en film som är väldigt lik twilight, jag som älskar twilight längtar efter att få sen den filmen!
Den heter Beautiful Creatures, och har premiär den 13e februari, men jag och älsklingen planerar att kanske gå och se den den 14e (alla hjärtans dag), mysigt ska det bli! Och jag längtar!
 

RSS 2.0