Svamp

2013-06-27 ∞ 17:09:07

Inspirationen i mig flödar, så mycket att jag knappt kan få ro i kroppen och sova.
 

Idag har jag i alla fall varit på stan och shoppat lite, vi får se om jag lägger upp vad senare, i alla fall två necessärer en stor och en liten. Och ett basic linne och ett fint linne :)
Sen har jag tidigare köpt ett vitt linne i veckan :)



With every bit of me

2013-06-26 ∞ 21:28:06

 

En midsommar tårta

2013-06-24 ∞ 13:25:04

Som vanligt var det jag stod för bakning av tårta
I år igen blev det samma som förra året.
Browniebotten med hallonmousse
 
Nästa år ska jag försöka mig på en gräddtårta jordgubbar och mycket grädde =)

Hallonsoda

2013-06-19 ∞ 00:44:52

Kan ni känna smaken? Det kan jag!
Om det är någonting som nästan alltid måste finnas med om vi ska göra nånting som grilla, ha picnik eller så är det Hallonsoda som gäller alla gånger. Det uppskattas av alla och är mycket billigare att köpa än till exempel en stor cola eller fanta. Icas är nog bäst!
Eller, vad säger ni?

Mira

2013-06-18 ∞ 17:25:49

 
Det blir liksom inte så mycket fota nu när jag för tillfället inte bor ute på landet.
Jag och älsklingen har flyttat in i hans systers lägenhet medan dom är i USA.
Tur att söta Mira finns att fota! För alla som undrar så är Mira Lunas (min pojkväns katt) kattunge.
Mira älskar hårsnoddar och har redan rotat igenom min necessär efter fler hårsnoddar. Igår när jag satt och flätade håret satt hon helt förstelnad och fascinerad över hur jag gjorde.

Livet rullar på!

2013-06-10 ∞ 15:11:20

Livet rullar på som det ska, jag längtar efter min pojkvän och imorgon blir det sommarlov! Ikväll och på onsdag kväll ska jag tjäna pengar så det är skönt :)

Idag hade vi brännboll och va var bebisar.. Japp Japp, vi hade faktiskt napp!

Nu orkar jag inte skriva mer så hej svejs så länge! :)


Turkiet del 5

2013-06-09 ∞ 18:00:00

Sist men inte minst så har vi efterrätterna från sista kvällen, mums!
Efterrätterna var i alla fall goda och jag åt efterrätt varje dag efter lunch och middag som vi åt på hotellet!

Jag skulle nog passa sjuktbra som matfotograf, inte för att bilderna är så bra men för att man verkligen är någonting som jag älskar, speciellt att laga sen och höra hur gott alla tyckte att det var, sen att fota mat är inte jätte jätte svårt om man har rätt ljus och bord.

Turkiet del 4

2013-06-09 ∞ 08:30:00

Jag älskar hotellfrukost och önskar att jag skulle ha möjlighet att äta det varje dag!
Varje dag åt jag pannkakor med nutella, cheese pastry med ost och skinka. Ibland någon kaka, hihi!
Och till det drack jag ananasjuice och äppeljuice! 
Frukosten var verkligen det bästa målet på dagen och jag längtade hela tiden efter frukost. Och vet ni en sak? Jag är egetnligen ingen frukostmänniska alls!

Turkiet del 3

2013-06-08 ∞ 23:59:00

Det här är ju någonting som alla har sett när dom är utomlands men jag var ändå tvungen att visa er! 
Kycklingarna var ju hur söta som helst!

Tivoli

2013-06-08 ∞ 22:25:18

Igår spenderade jag kvällen på bryggan inne i stan en stund med Linnea och Stina innan vi drog på tivoli med Marlene.
Det finns så många minnen från just den karusellen som är på bilden ovan.. Men ja, det är privat. Det var i alla fall en bra känsla att åka den igen även fast jag är extremt höjdrädd så blundade så fort vi kom upp i luften typ. Hihi!
På tisdag ska vi typ dit igen och åka ännu mer, och jag längtar för att åka massa karuseller gör mig så sjukt glad och jag får värsta värsta mega adrenalinet som pumpar runt

Turkiet del 2

2013-06-08 ∞ 21:26:55

Här är bildern från när vi gick till apollos tempel och bilder på templet! :)
Jag inser nu att det är väldigt många snigelskal och sniglar med på bilderna

Dom kommer!

2013-06-08 ∞ 21:03:38

 

En bild från våran promenad till Apollos tempel
Andledningen till att bilderna från turkiet dröjer är för att jag hade redigerat dom men som vanligt lär jag mig inte och sparar inte bilderna förän jag är klar med alla. och då gjorde min dator en sån där uppdatering så att den var tvungen att starta om mitt i natten... Mega toppen eller hur!
 
Jag ska i alla fall försöka fixa nya bilder nu så dom kommer :)

Grilla

2013-06-08 ∞ 20:53:52

I onsdags hade vi en myskväll med bad och grill
Vi simmades först bort till Piparbölesjön och tillbaka sen grillade vi hamburgare och chillade.
Vi grillade även smores, mums!
Vi måste göra om det i sommar fast med mer folk! :)

Jag har kommit på en sak..

2013-06-07 ∞ 10:34:38

Det är väldigt svårt att driva en blogg när man tänker att man bara får lägga upp bilder tagna med systemkameran. Bara för att jag älskar att fota så betyder ju faktiskt inte det att jag alltid alltid har med kameran var jag än går. Speciellt inte när jag går i skolan! Men jag fotar dagligen bilder med min mobil.
Skulle ni vilja se mer bilder från min vardag även fast det är tagna med min mobil?
En bild från i onsdagskväll som jag ska berätta mer om senare :)

Typ sommarlov

2013-06-07 ∞ 09:38:00

Nu har jag typ haft sommarlov i några dagar. Jag va till skolan en stund idag O h räknade lite matte eftersom min lärare tyckte att det behövdes med tanke på att jag faktiskt ska läsa ännu mer matte i 3an. Men nu är jag klar med allt och ligger ute i solen och njuter av att inte behöva stressa in med massa uppgifter :)

 


RSS 2.0