Vad hände med sommaren?

2012-06-30 ∞ 14:16:35

Regn, regn, moln och ännu mer regn! Så långtråkigt den här sommaren har blivit! :(

Jag kanske skulle ha satt mig och laga mina tre par jeans som jag har planerat att göra i några månader nu!

Varning långt inlägg!

2012-06-30 ∞ 01:20:32

Jag är nog en av dom omtänksammaste människor jag vet om, jag finns alltid där för mina vänner, jag skulle kunna åka 100 mil för att bara stötte en vän när den vännen mår dåligt, jag skulle kunna skita i hur jag själv mår och bara försöka få min vän att må bra och ibland tar det emot! 
Ibland orkar jag inte med mig själv för att jag mår så dåligt för att jag inte orkat ta itu med mina egna problem, ibland bryter min kropp bara ner och säger "Sluta Kristina, du måste bry dig mer om hur du mår och hur din kropp mår!" Och den här veckan har varit en sådan vecka, min mage har börjat lägga av, den gör ont och speciellt på kvällarna när jag ska sova sen väcker den mig tidigt på morgonen. 

Min pojkvän skrev imorse till mig att han vill att jag ska kolla upp min kropp nu och inte om två veckor när det har blivit värre, men jag vill inte, jag är rädd, rädd för att någonting ska vara fel igen, eller rädd för att dom säger att det inte är något fel på mig. 

Jag kommer ihåg när min kropp sa ifrån så här mycket senast, det var i december 2010 till februari 2011. Jag var till läkaren och dom hittade inge fel och kallade mig upp till sjukhuset och kvinnokliniken (där ville dom göra en gynundersökning men jag vägrade och gick där ifrån istället, det va fel på min mage inte där nere!) Sen i januari fick jag komma upp akut till barn på sjukhuset och där sa dom att jag hade/har magkatarr. ("Magkatarr, dyspepsi, är ett samlingsnamn för olika besvär från övre delen av magen, maggropen. Magkatarr kan utlösas av till exempel olämplig mat, stress och alkohol. Försök därför att förändra din livsstil om du har tecken på magkatarr." citerat från vardguiden.se läs mer här!) Då berodde det på hur mitt liv var just då, jobbigt, stressigt och deppigt. Det var slutet av höstterminen av 9:an och början på vårterminen. Jag var borta mycket från skolan under den tiden, även innan och efter också.

När jag började gymnasiet släpptes det en klump från min mage. Jag ställde inte ett krav på mig under hela gymnasiet jo, att klara av e i alla ämnen minst och att klara av nationella proven och jag klarade dom målen. Men nu börjar kraven komma igen, jag vet att jag kan bättre, snälla jag är ingen dum blondin utan hjärna som många tror, jag har en hjärna, jag är smart och snabbtänkt men jag använder typ bara en tiondel av min förmåga egentligen och ja jag har dyslexi. Målen för 2:an är lite högre och jag kommer behöva kämpa lite hårdare men jag ska klara det, med familj och vänners stöd ska jag klara av det! Jag ska ha chansen att bli det jag vill bli när jag tar studenten!


Och hur gick jag från att skriva om hur jag är som vän till mina mål? Jag har ingen aning, och jag vet inte om någon egentligen kommer att förstå vad jag har skrivit eller vad jag menar, fast ni kanske inte har orkat läsa det här inlägget? men om ni har gjort det så ber jag om ursäkt för röran! Jag ska komma på fötter igen och jag ska klara det här och samtidigt ska jag klara av att sköta den här bloggen och att vara den bästa vännen jag kan vara! Jag är stark! Jag klarar det här och jag hoppas att ni tror på mig!


Eyes

2012-06-27 ∞ 22:49:45

Jag hade tänkt försöka fota Fias öga för nån dag sen för jag tycker att hon har så vacker färg och form på dom! Men det är inte lätt att fota en liten ska som alltid ska busa och envisas med att blunda så fort hon ligger still! 

Så här blev bilden! 
Fokuset ligger på örat med hennes drag av den norska skogskatten!
Men jag ska nog allt göra ett nytt försök, kanske när hon ligger på mage eller när hon sitter!

Fia!

2012-06-25 ∞ 18:25:01

Söta lilla Fia som börjar bli stor nu ligger just nu och sover här på mattan bredvid mig, hon är så söt! Egentligen kanske jag borde gå tillbaka med henne till mormor och morfar men när hon först somnade i sin säng här och sen på golvet när jag försökte väcka henne så tycker jag att hon är värd att sova vidare! :) Update: nu börjar hon kurra också!

Bilder - midsommarafton!

2012-06-25 ∞ 15:42:50

Midsommar spenderades i klabböle tillsammans med familjen och farmor och farfar :)
 Farfar och Oskar :)
Jag fotade aldrig någon outfit bild men här har ni detaljer från min outfit :)
Jag hade bakat tårtan, browniebotten med hallonmousse :)
Vi var kattvakt åt Fia i helgen och pappa fotade några fina bilder på mig och Fia :)
Det ser typ ut som om jag stryper henne men jag vill bara påpeka att jag inte gör det, jag tar bra hand om henne! :)
Jag tyckte att det var fint att fota glaset när det stod precis där solen släpptes in :)
Jag och älsklingen tog cyklarna till stranden för att kolla på solnedgången men det var en sån fin kväll att solen hann aldrig gå ner innan vi hade lessnat på att vara där i kylan :)

Men jag hör fortfarande mina snabba klackar mot kullerstenen, och jag ser fortfarande hur du stoppade mig och visade vägen

2012-06-25 ∞ 14:48:26

Borde kanske uppdatera er om vad som har hänt i helgen, men jag har inte hunnit ladda in bilderna än på datorn så får bli när jag har gjort det :)

NELLY SHOES - FABULOUS

2012-06-22 ∞ 09:00:00

"
499 kr på nelly.com (direktlänk)
Mer perfekta partyskor har jag nog aldrig skådat! Jo dom glittriga Lita men ändå! Dom här skorna finns att köpa till ett bra pris och av egen erfarenhet så vet jag att nelly.com brukar ha bra kvalité också!
Så här skulle jag matcha skorna:

Topp - F.A.V / Väska -  Chanel - Grande shopping tote / Leggings - Only 
Jag skulle även matcha med silvriga armband och nån enstaka stor ring! :)

Kan inte sova :(

2012-06-22 ∞ 03:58:16

Jag saknar min pojkvän hur mycket som helst :( så mycket att jag inte kan sova utan honom :( jag vill bara krama om honom och pussa på honom! Snälla älskling kom hit och sov med mig... :(
 
Jag är nog egentligen ganska stressad och det är nog därför jag inte kan sova, vill inte ligga fel för då kommer håret att paja och jag kanske inte vaknar när min pojkvän ska väcka mig eller så kanske jag missar att jag ska passa fia och glömmer henne eller så kan det bara bli annat kaos! :(

Hur ska ni fira midsommar?

2012-06-22 ∞ 00:07:14

Nu ska jag lägga mig och kolla ett avsnitt av Sex and the city tror jag sen sova för imorgon är det en lång dag! :)
Hur jag ska fira midsommar har jag inte bestämt än, på kvällen ska jag äta middag med familjen och sen kommer älsklingen hit men om jag ska vara med han på dagen eller med familjen på dagen vet jag inte, jag är sugen på både och, men det lutar nog mot familjen även fast jag älskar att vara vid min älsklings sida :) 
Hur som helst ska jag försöka fixa en outfit bild imorgon :) 

Ingen dator hos pojkvännen!

2012-06-21 ∞ 21:30:43

Jag hatar att jag inte kan uppdatera när jag är hos min pojkvän för jag tar aldrig med mig min dator eller ipad dit och blogg.se appen går inte att logga in på :( Men jag ska ta vara på dom dagarna jag är hemma och göra det bästa av situationen :) I alla fall så har jag alltid jätte kul med älsklingen och igår kväll var vi med Krille, först grillade vi korv sen drog vi en sväng in mot stan och köpte choklad sen åkte vi hem :) Nu ska jag göra i ordning tårtan tills imorgon (midsommar) och sen göra i ordning några tidsinställda inlägg bland annat om ett par jätte snygga partyskor ;)

Nästa vecka börjar allvaret!

2012-06-19 ∞ 23:21:39

Från och med nästa vecka blir det inge mer godis eller kakor och sånt, för jag och älsklinge har bestämt oss att nu har det blivit för mycket socker! Jag ska även försöka börja om med träningen :) Min kropp mår inge bra just nu, den behöver mindre socker och mer träning så de så! :)
 
 
 

Dagens planer!

2012-06-19 ∞ 12:47:27

Nu ska jag gå och ta en kall dusch tror jag, sen ska jag måla om mina naglar rosa sen får vi se vad som händer :) Jag har lust att göra nånting ikväll men vet inte riktigt vad det skulle kunna vara :) Nån som har nån idé? :)

hatar att det aldrig blir mörkt!

2012-06-19 ∞ 02:31:41

Det är så jobbigt att det aldrig blir mörkt ute på sommaren, för jag glömmer alltid av mig och är vaken halva natten fast å andra sidan är det sommarlov och jag brukar vara vaken så här länge en vanlig dag också men jag är inte trött nu! Okej jag ska lägga mig och se lite Sex and the city, dom hjälper alltid på sommaren! ;)

1 månad med älskling :*<3

2012-06-18 ∞ 22:42:08

jag hade skrivit ett långt inlägg om min dag igår och idag men när jag skulle publicera det så kom bara inloggningssidan upp... Även fast jag nyss hade loggat in, ibland blir man less... Och nu orkar jag inte berätta om det, kanske tar det i ett videoinlägg imorgon istället :) för nu ska jag spela lite spel :)

Mer blommor!

2012-06-16 ∞ 21:11:43

Någonting som jag verkligen gillar att fota förutom porträttbilder är blommor! Jag använder ett väldigt kort skärpedjup för att allt fokus ska ligga på det jag fotar! :) Och jag använder mitt 35 mm objektiv!
"/"""

RSS 2.0