Viljan att nå fram

2013-09-03 @ 18:50:00

Någonting som har följt med mig sedan jag var liten är att det är viktigt att drömma. Jag drömde ofta, mycket och om helt orimliga saker.
Min högsta dröm var liksom att bli en prinsessa med egen prinsesskrona och rosa prinsessbakele till klänning. Helt orimliga saker helt enkelt.
Men det har också fått mig att förstå hur super mega viktigt det är att ha sina drömmar.
 
Jag drömde i 6:an och 7:an om en egen systemkamera och med lite önskan, en stark vilja och en riktig dröm lyckades min dröm gå i uppfyllelse. Jag fick lov av mamma att i slutet av 8:an ta en del av mina undansparade pengar och köpa mig en egen systemkamera.
 
Det spelar ingen roll hur du kommer fram till ditt mål och din dröm utan det viktigaste är att du faktiskt har viljan att nå dit!
 
[ Citatet i bilden vet jag inte om jag har hört någonstans eller om det är någonting eget som växt fram med åren och jag en dag förra veckan vaknade med orden på läpparna. ]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0