Virus :(

2012-11-26 ∞ 20:55:11

Tydligen har min andra dator drabbats av virus, så nu är frågan om jag ska köpa en ny eller starta upp den igen? Helst skulle jag nog köpa en ny eftersom den är 3 år gammal! Men har funderat på att starta upp den och bara ha den som sims dator för då skulle jag kunna spara pengar längre och kanske köpa en macbook? Vi får se!
 
Jag känner för en bj, synd bara att den är slut :( buhu :(

Chai!

2012-11-26 ∞ 16:02:57

Sitter och dricker en himmelsktgod Chailatte här hemma! Mums och så juligt!


Nu!

2012-11-24 ∞ 13:13:18

Nu blir det favorit frukosten under julen! Risgrynsgröt med falukorv! Och ja jag äter falukorv till gröt men det är faktiskt jätte gott så prova det! :)


BJ och godismys hemma framför datorn och tvn!

2012-11-23 ∞ 19:41:46

Mums säger jag bara!

Econörd?

2012-11-22 ∞ 22:17:15

I perioder bryr jag mig jätte mycket om vad allt jag använder till min kropp innehåller, och så är det just nu! Jag har ett väldigt tort och slitet hår och jag vill verkligen att det ska bli bra igen! Så i perioder vill jag inte använda schampo, eller shampo balsam som innehåller vissa saker. Och just nu vill jag inte använda nånting som innehåller sulfater, eftersom det tränger in i sprickorna på mitt sköra och trasiga hår, det kan även vara därför det kliar i min hårbotten också eftersom sulfater torkar ut huden!


Min mamma äger en egen ekologiskhudvårdssalong, så alla duschkrämer och ansikts grejer innehåller inga sulfater, jag började idag läsa på mina shampo och balsamflaskor från Tresemmé och vad innehåller dom mest förutom vatten? Jo sulfater! Så jag frågade mamma vad jag skulle tvätta mitt hår med nu och hon svarade att jag skulle tvätta mitt hår med en ekologisk duschkräm från Naturligt vis, och om det funkar återstår att se! Jag kommer i alla fall behöva köpa nytt schampo!

Jag hoppas jag kan inspirera fler till att börja tänka på vad saker faktiskt innehåller och på naturen!
 
Här hittar ni hennes sida!

Hakuna Matata

2012-11-22 ∞ 20:21:44


Mörkt!

2012-11-22 ∞ 15:43:17

Nu börjar det verkligen bli mörkt ute! Att gå hem från bussen bli läskigare och läskigare för varje dag som går!


Liten Fia!

2012-11-21 ∞ 19:41:57

Just nu är lilla Fia här och springer omkring! Hon är så söt! En fin bild på hennes fina tass!

You are the straw to my berry!

2012-11-21 ∞ 17:30:00

Just nu känns det inte som om jag gör nånting annat än är i skolan! Det är bara slit och plugg som gäller just nu! Inte direkt det roligaste, men det är sånt som måste göras :/

Just nu ligger jag i sängen och väntar på mat, dessutom har jag jätte träningsverk från idrotten igår! Och ja ni läste rätt, från idrotten, men det var jobbigt så inte så konstigt!

Men nu orkar jag inte göra nånting nå mer så nu ska jag gå och göra ingenting.
Två bilder från i fredags!
Den första är från Fisherman's death och den andra är från Faceplant!

Tips för alla fotonördar!

2012-11-19 ∞ 23:01:00

Nuni ska ni få världens bästa tips! Faktiskt på en av mina favoritsidor när det gäller kameror och objektiv!
Objektivguiden har allt, fakta om kameror, objektiv, skötselråd och lite annat man ska tänka på när man till exempelt handlar begangnade objektiv osv....

Dom har även massa bra guider om hur bländaren och slutaren fungerar!

Nästan allt jag kan har jag lärt mig via den bästa sidan! (okej lite självlärd är jag)
Men det är verkligen världens bästa sida! DU kan även se vilka objektiv som passar till din kamera för att ge det bästa resultatet!

Asså seriöst!

2012-11-19 ∞ 20:36:58

Vad är det här för skitföretag? Mamma sa i tisdags att jag bara skulle ignorera deras samtal men nu har dom ringt i en vecka, och dom ringer vid 20.00 varje kväll plus mitt på dagen.. Man ba, WTF?
Kollade upp dom via appen Truecaller och det är ett företag som jag sedan läste om på internet och det är nåt bluffföretag som gör typ hemsidor, varför skulle jag vilja ha nån som gör en hemsida när jag kan göra det själv?
Jag blir så arg!!!

Inte länge kvar nu!

2012-11-19 ∞ 19:25:44

Nu är det inte länge kvar tills jag fyller år, och jag planerar en födelsedagsfest för mina närmaste och bästaste vänner! Temat kommer naturligtvis vara (ni får inte tycka att jag är barnslig nu!) ROSA! Jag ska baka rosa minicupcakes, rosa fingerkex och kanske tårtan vi hade på midsommar om ni minns? sen ska vi ha hallonsoda och rosa godis! Jag hoppas vi hittar någonstans att vara, vi hade tänkt att vara hos älskligen först och basta och bada badtunna men vi får se hur det blir, det hade varit roligast! Stina och Linnéa har lovat att hjälpa mig med bakningen, eller Linnéa ska få slicka skålarna ;) 
Vad tycker ni att vi ska baka? Även chokladalternativ funkar, men det måste räcka till massa folk! :)

Jullängtan!

2012-11-19 ∞ 17:06:01

Just nu sitter jag och lyssnar på julmusik och göra julkort i Photoshop! Jag borde plugga men jag fastnade framför julkorten och jag tror faktiskt att dom kommer att bli bra! :) väldigt kantida men ändå mysiga :) Jag ska göra några förslag till mamma och visa henne sen :)

Hemma!

2012-11-17 ∞ 00:55:00

Nu är jag hemma efter en lärorikdag! Jag har lärt mig så sjukt mycket idag så att det inte är sant, det här är det bästa vi har gjort på länge!
Helst skulle jag vilja gå och lägga mig nu på en gång men jag har ungefär 300 bilder kvar att lägga in på datorn innan jag kan sova!
Bilder och resultat kommer upp senare, nästa vecka skulle jag tro, eller veckan efter det, beror på hur många bilder jag bestämmer mig för att ha kvar!

Hoppas vi kommer få göra någonting sånt här igen!

Ni får en bild på små söta tassavtryck! 

P.s. Klassen har jobbat ikväll på 2 days in Umeå på folketshus, vi har filmat och fotat! D.s.

Måste sova!

2012-11-15 ∞ 23:08:58

Imorgon är det en lång dag som väntar! Först skolan sen fotojobb med skolan! Jag måste verkligen sova nu så jag orkar med den långa dagen imorgon!
Jag skriver mer om fotojobbet imorgon på skolan :)


RSS 2.0