.

2011-08-31 ∞ 20:07:20

Jag orkar inte blogga mer idag...
Godnatt!♥

Foto

2011-08-31 ∞ 20:06:37


lunch

2011-08-31 ∞ 11:34:48

Nu sitter jag på skolan och har lunch och tänkte bara skriva hej typ.

Vi har bara soliga lektioner kvar för idag, så känns ganska skönt. Men nu orkar jag inte blogga mer.




Jag älskar snäckor!

2011-08-31 ∞ 07:43:00

Jag älskar verkligen snäckor! Jag tycker dom är så fina och jag plockar gärna hem fler stycken när jag får chansen jag har en liten snäcklåda som jag hittade när jag rensade i mitt rum och nu har jag tittat lite i den och lagt ner sommarens snäckor i lådan, förutom snigel snäckorna för dom får stå inne hos mamma och pappa med deras stora snigel snäcka. Jag kanske kan visa er dom eller göra en bild med snäckorna som till exempelt har jag flera som hör ihop och när man sätter ihop dom bildas faktiskt ett hjärta! 
Men snäckor är så bra att ha till dekorationer av olika saker, och sen är dom ju så fina att bara ta fram då och då och bara titta på och försöka minnas var jag har hittat dom! 

Jag skulle helst vilja åka utomland och plocka massa fina snäckor i fina former som inte finns här hemma i sverige!

Bild lånad från google!


sovmorgon imorgon!

2011-08-30 ∞ 22:47:35

Jag kom nyss på att jag har sovmorgon till 9.50 imorgon, det blir jätte skönt! Fast dock så slutar vi 16.00 istället :/ Fast vad gör det när det bara är typ roliga lektioner för det mesta hela dagen? 
Men jag måste i alla fall sova nu, så god natt igen!






Grattis mormor!

2011-08-30 ∞ 21:15:51

Hej! 
Nu är jag hemma, jag har varit hos mormor och morfar sen efter skolan typ? Mormor fyller iaf år idag, 65 år. Så vi åt middag där och massa fika! :) 
Nu känner jag mig bara för att gå och lägga mig i sängen och sova, är verkligen jätte trött även fast vi inte har så värst långa dagar eller jobbiga lektioner! Fast det är klart att jag är förskyld gör mig lite tröttare men inte så här trött.

Men nu ska jag nog lägga mig i min pyjamas och sova! :)
Godnatt! ♥



Tidsinställt - Måste köpa!

2011-08-30 ∞ 07:10:00

Nånting som jag absolut måste köpa så fort jag får råd är ett nytt objektiv!

Nikon AF DX 10,5/2,8 G ED fisheye

Det är ett fisheye objektiv som tar ni vet coola fisheye bilder och vidvinkel bilder så man får som en rund känsla i bilden! Jag har velat ha en sån jätte länge och jag hoppas jag lyckas få ihop pengar till den så jag kan få min dröm att gå i uppfylelse! Hur objektivet ser ut ser ni är nedan!


Bilder - 2011-08-29

2011-08-29 ∞ 18:06:37




Det fanns inte så mycket att fota fast jag fick ihop några bilder iaf! :)

Jag har använt mig av min kamera Nikon D5000, med objektivet Nikkor 18-105 som är mitt sämre objektiv enligt mig. Vet inte vad jag ska skriva mer än så...


Om ni har några frågor så är det bara att fråga på!

 


foto

2011-08-29 ∞ 17:37:45

Nu börjar jag känna mig lite piggare fast det kanske är för att jag har vilat sen jag kom hem från skolan, sen kom jag på att jag skulle kolla om jag kunde hitta allt på min kamera som vi gick igenom på skolan i fredags. Som ni vet har jag en Nikon men på skolan använder vi oss av Canon så jag antar att jag kommer köpa mig en canon så fort jag får pengar till det! Och vad skadar det om jag har en eller två kameror sen? Jo jag måste köpa dubbelt av allt fast ändå kommer det vara bra, liksom en kamera som är chill kamera sen en lite mer värdefull (förlåt in älskade kamera!)...

Men nu tänkte jag gå ut och kanske fota lite bilder! :)



på skolan

2011-08-29 ∞ 11:34:42

Nu sitter jag på skolan vi har lunch sen idrott sen slutar vi, ganska skönt! :) 
Jag vill bara hem och sätta på nån film och ligga i sängen och dricka te tills jag blir frisk igen! :(

Men jag har inte så mycket mer att skriva just nu! 




Hemma igen

2011-08-28 ∞ 22:04:26

Nu är jag hemma och jag sitter och äter zyx och ser på 2 ½ men, för det finns inget bättre att se på :/
Jag har jätte ont i huvudet så borde nog ta en alvedon och sen försöka sova, fast det kommer kännas konstigt att sova utan min sjukling bredvid sig :( Men men...

Jag har ju skola imorgon, Historia, Matte och idrott så jag slutar 13.00, så det är ju bra att det inte är värsta långa dagen imorgon..
Funderar på att börja använda dunjackan nu eftersom jag blivit sjuk, fast det har varit ganska varmt i helgen även fast jag inte hunnit sätte foten ute i helgen eftersom igår möblerade vi om i sebbes rum sen idag har vi båda varit sjuka och jätte trötta! :/

Men nu ska jag nog gå och lägga mig, jag bloggar imorgon, kanske från skolan! :)



på väg hem!

2011-08-28 ∞ 19:08:43

Sitter på bussen påväg hem nu, jag håller på att bli jätte förskyld, vilket inte är så jätte kul :/ Internet fungerar inte så där jätte bra på bussen som jag skulle vilja så det kommer inte bli ett så jätte långt inlägg tyvärr... :(

En bild från poängjakten som vi i klassen hade, våran lilla fototävling!


Två bilder till, tycker bara dom är så fina!




Home

2011-08-25 ∞ 20:49:39

Nu är jag hemma, jag har varit och tränat och nu håller jag på att packa, jag har inte hunnit fatta att det inte behövs så mycket kläder med än även fast jag har åkt dit typ varannan helg i snart 15 månader, så ja... Jag har iaf inte tagit med så mycket grejer nu :)

Just nu sitter jag och lyssnar på musik och ena av mina högtalare funkar inte så ibland är det jätte bra ljud och ibland inte :( Buhu... :(

Jag funderar också på om jag ska beställa nytt löshår och då inte från mitt vanliga ställe eftersom det är lite för dyrt och jag är inte alls nöjd med håret tyvärr :/ Så någon som har nån bra sida och nån som kan ge tips på en bra metod? :)

Men nu ska jag nog gå och bada så att jag är ren imorgon till skolan! :)



På skolan!

2011-08-25 ∞ 11:24:15

Nu sitter jag på skolan och har lunch vi har sen media produktion till klockan 3. Sen efter det ska jag och träna med Lillan sen hem och packa eftersom jag åker till Sebbe imorgon efter skolan! Jag tar med mig datorn dit så jag kommer kanske uppdatera.
Jag har inga bilder på den här datorn så ja..
Men nu ska jag göra nånting roligt så bye...


Bloggtorka

2011-08-23 ∞ 23:28:33

Orkar inte blogga idag, vi får se om det kommer upp nånting imorgon eller när jag orkar skriva!
Jag är bara trött och nu tänker jag verkligen satsa på skolan!
Så bloggen kommer vara typ min sista prioritet här i livet...




RSS 2.0