Shopping från Side, Turkey

2013-08-13 @ 16:16:00

Här kommer shoppingen från Turkeit, och jag kan medela att allt är fejk!
Min älskade Converse tröja, jag köpte den för 95 lira på en marknad vilket är typ 380 svenska kronor.
Lite överpris men värd det med tanke på hur mysig och varm den är!
 
Min LV plånbok, köpte den för 25 lira vilket är 100 svenska kr :)
 
LV, jag tror jag köpte den för 100 lira men kan hända att det blev billigare efter lite prutning så ca 400 svenska kr.
 
Sen köpte jag även klockan till älsklingen för ca 75 lira (300 kr), en rosa lacoste handuk till mig och en svart till älsklingen och varje kostade 20 lira (80 kr). Jag köpte även en till LV väska, en större som jag kan ha till älsklingen men jag måste tyvärr byta dragkjedja på den. Ångrar att jag inte köpte den andra som jag tittade på men skit samma, det kommer fler gånger ;) Iaf så kostade den typ 50 Lira (200 kr).
 
Två saker ni ska tänka på om ni ska handla i Turkiet:
1. Handla aldrig på mainstreet, det är stor skillnad på priserna om man jämnför med butiker längs alla andra gator!
2. Vi som svenskar tjänar på att handla med lira även fast man kan handla med euro överallt, men butikerna har typ alla priser på euro men det är för att dom tjänar mer på euron.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0