Nörd 2.0

2012-10-25 @ 17:21:49

nörd s -en, -ar (ibland nedsättande) enkelspårig och löjeväckande person, tönt.
- Från Svenska Akademiens ordlista
NTI gymnasierna runt om i Sverige har just nu en kampanj igång och lika så våran skola! Den kampanjen går ut på att vi ska ända betydelsen utav ordet nörd. Jag kan stolt berätta för er att jag är en nörd, jag är en fotonörd och en skonörd, jag har skrivit under att jag är en nörd, och nu är det din tur att skriva under! För jag vet, att innerst inne så är vi alla nördar!
Gå in på nörduppropet.se eller klicka här!
Tillsammans kan vi göra en förändring, tillsammans kan vi ändra beskrivingen av ordet nörd i Svenska Akademiens ordlista!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0