Vad är det för fel på media egentligen?

2011-07-23 @ 02:13:29

Har ni inte tänkt på en sak? Alla tidningar och bloggar och allt sådant handlar bara om att få en platt mage och gå ner i vikt! Hur kul är det att läsa och känna själv att jag inte är perfekt?

är man någonsin perfekt egentligen? Verkar inte som så! Alla kommer sluta med grov ätstörning... 

Jag var nära att "få" anorexia... eller ja det beror ju på hur man ser på saken för jag åt inget tränade mycket och gick ner i vikt... men ingen märkte någonting? eller jo mamma... och min dåvarande pojkvän. 
jag menar dem tvingade nästan i mig mat. jag åt inget... och bara för att jag äter nu, är jag tjock då? jag är rätt nöjd med min kropp just nu...

Fast när jag tittar tillbaka på bilder från då så tycker jag bara att det är äckligt... man ser mina kindben jätte bra, även fast man ser dem nu också, men inte lika mycket... Sen jag träffade Sebbe har jag lärt mig att älska mig själv... jag bryr mig inte om jag går upp ett kilo till eller inte, så länge han älskar mig, så länge jag älskar mig själv!

fast hur kul är det att läsa massa bloggar när det står bara "hej bloggen, idag gick jag ner 2 kilo" eller "jag har säkert gått upp flera kilon efter den här middagen”? är de det vi vill läsa? 
är det så vi vill att alla ska vara? pinnsmala och ingen kvinnlig kropp? hur ska vi då kunna föröka oss? ju längre man går med anorexia ju större skada på kroppen... man tappar sin mens och liksom riskerar att aldrig få barn? 

Lär dig älska dig själv som jag gör!


Och för att lätta upp stämningen lite bjuder jag på en gammal bild!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tror inte du har en aning om vad anorexia egentligen är. Det är mer än en ätstörning, tro mig. Det är en mardröm, något overkligt. Det du hade var troligen UNS. Jag kände dig då, gud vad jag störde mig på dig då.



Men jag håller med dig, vi lever i ett utseendefixerat samhälle, tyvärr. Det är bara att vara stark och inte låta sig provoceras.



Kram

2011-07-25 @ 19:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0